CLAP A PEDAGOGICAL PROJECT THAT WENT BEYOND TEACHING

Main Article Content

Maria Carolyne Pessoa Fernandes
Lucinéia Contiero

Abstract

This article will present the development process of the Teacher Support Language Course during the semester. It will be possible to view the planning of the classes that were taught, examples of how it was possible to deal with teaching in remote format and the opinion of one of the students who attended the course will also be presented. The main objective of this work is to show how the CLAP project was extremely important for both those who were willing to learn and those who were ready to teach.

Article Details

How to Cite
FERNANDES, M. C. P.; CONTIERO, L. CLAP: A PEDAGOGICAL PROJECT THAT WENT BEYOND TEACHING. Revista Eletrônica Multidisciplinar de Investigação Científica, Brasil, v. 1, n. 1, p. 1–13, 2022. DOI: 10.56166/remici.2022.2.n1v1.7.6. Disponível em: https://remici.editorapublicar.com.br/index.php/revista/article/view/13. Acesso em: 24 nov. 2024.
Section
Artigo temático

References

COSCARELLI, C.V., RIBEIRO, A.E. Letramento Digital: aspectos sociais e possibilidades pedagógicas. Belo Horizonte: Autêntica, 2005.

FAVA, R. Educação para o século XXI: a era do indivíduo digital. São Paulo: Saraiva, 2016.

FELDER, R. M., & BRENT, R. Active Learning an Introduction. ASQ Higher Education Brief, 2009.

LUCARELLI, E. Um desafio institucional: inovação e formação pedagógica do docente universitário. In: CASTANHO, S. e CASTANHO, M. E. L. M. (orgs). O que há de novo na educação superior: do projeto pedagógico à prática transformadora. Campinas: Papirus, 2004.

ROSA, D. E. G. Investigação-ação colaborativa: uma possibilidade para a formação continuada de professores universitários. In: TIBALLI, E. F. A. e CHAVES, S. M. (orgs). Concepções e práticas em formação de professores: diferentes olhares. Rio de Janeiro: DP&A, 2002.

SHULMAN, L. S. Knowledge and teaching: foundations of new reform. Harward Educational, 1987, p. 473 482.

SMOLKA, A. L. B. A prática discursiva na sala de aula: uma perspectiva teórica e um esboço de análise. In: Cadernos Cedes nº 24 (Pensamento e linguagem: estudos na perspectiva da psicologia soviética). Campinas: Papirus, 1991, p. 51-65.